if you have...

if you have no voice, SCREAM; if you have no legs, RUN; if you have no hope, INVENT or LEARN THE JOY;
"Atâta vreme cât nu devenim un deşert sufletesc, suntem mântuiţi" (România profundă)

miercuri, 31 iulie 2013

Better language learning sau cum să înveţi mai bine o limbă străină

Ca profesor, în lecţiile private, am constatat două probleme în asimilarea unor cunoştinţe la învăţarea limbilor străine. Prima se leagă de necunoaşterea limbii române şi cealaltă de atitudinea pe care trebuie să o aibă cineva în chestiunea actului de învăţare.
Să facem câţiva paşi împreună comunicând pe acest subiect. Pentru a învăţa mai bine şi mai repede ar trebui să ne gândim la:
ü  De ce învăţăm o limbă străină;
ü  Cât de important e să învăţăm o limbă străină (în cazul nostru engleza);
ü  Timpul pe care îl avem pentru a învăţa o limbă străină. Deviza: Puţin şi des e foarte bine!
ü  Ce vrem să învăţăm şi pentru asta trebuie stabilit un obiectiv în fiecare zi, săptămână, an;
ü  Cum învăţăm gândind dacă ne ajută să auzim limba engleză, să scriem în engleza sau pur şi simplu să citim zilnic articole, pagini de cărţi, interviuri, subtitrări în limba engleză... and so on;
ü  Să ne facem un plan de învăţare zilnic, lunar, anual;
ü  Să facem o recapitulare sinceră a muncii noastre înţelegând că ce n-am putut învăţa prima dată, vom învăţa a doua oară;
ü  Să scriem implicat în engleză despre ce am învăţat, cum am învăţat, când am învăţat şi mai ales cum ne simţim după muncă noastră;
ü  Să ne dăm un premiu suficient de bun după ce am atins unul din aceste obiective;
PS. 1 Nu am pretenţia de a fi exprimat toate dedesupturile învăţării, însă succesul începe prin a avea câteva trasee elementare, esenţiale şi solide;

PS 2 Dacă tot ne-am apucat de învăţat limba engleză să nu ne întoarcem din drum că nu avem la ce să ne întoarcem;

Un comentariu: