if you have...

if you have no voice, SCREAM; if you have no legs, RUN; if you have no hope, INVENT or LEARN THE JOY;
"Atâta vreme cât nu devenim un deşert sufletesc, suntem mântuiţi" (România profundă)

miercuri, 29 septembrie 2010

Autumn

Mi-e dragă toamna la Iaşi. Trăiesc cu tresărirea că, plecând într-o zi de aici, n-am să mai pot iubi toamna. Ce m-aş face fără aşa iubire!? De cînd a venit, am tăcut. Am preferat s-o privesc din umbră, s-o văd dacă stăruie, dacă şi-a luat haina potrivită şi dacă...rămâne. La început m-a necăjit, venise aspră, întunecată...nefirească. Am simtit într-o clipă că, atâta timp cât nu mă mai bucură, n-are să-mi mai fie dragă şi, în consecinţă, mai bine n-ar veni.
Toamna îmi aduce un mod de a trăi, unul substanţial, echilibrat, incontestabil de viu. Aici, la Iaşi, vieţuiesc viii şi s-au îngropat cei adormiti. Ultimul chiar la venirea toamnei! Până să-mi amintesc iar, uitasem de umbre. Era să ratez cu neamintirea! Însă vorbeam despre, sus pomenita, toamnă. Chiar e invitaţie la o plimbare, încă nu e prea tărziu, încă nu!


Totuşi, după cum se arată lucrurile, Iaşul nu mai are, pentru mine, decât două drumuri, unul la gară şi celălalt spre cimitir.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu